söndag 27 mars 2011

Storstadsbo!

Nu är jag tillbaka i Göteborg efter tre veckors praktik i Lima. Min praktik gick hur bra som helst! Jag trivdes verkligen som fisken i vattnet, jag fick lära mig mycket och mitt självförtroende (som mosades på min förra praktikplats) har blivit mycket, mycket bättre! :) När jag var där sista dagen i fredags fick jag en jättefin bukett och två presenter! Och en väldigt bra utvärdering som jag stolt sitter och tittar på just nu. Imorrn ska den till skolan och lämnas in till mina lärare, så man får ju passa på att titta medans man kan;) Själva vistelsen i Lima hemma hos mina föräldrar har varit underbart skön efter allt som hänt. Jag har sovit bättre och längre än på flera år, jag har ätit mat och jag har verkligen kunnat slappna av. Gud vad jag behövde vara där och ladda och samla krafter och umgås med min familj<3 Igår åkte jag och mammsen och pappsen ner till Stenungsund för att flyttstäda min lägenhet. Det är nästan klart där nu, mamma och pappa ska fixa det sista imorrn, sen lämnar de in nycklarna. Så nu är det kapitlet över. Ett överlag bra kapitel men med ett väldigt abrupt slut.. Jag kan inte ens vistas i Stenungsund nu för jag får sån fruktansvärd ångest. Så det var skönt när jag fick skjuts in till Göteborg idag med alla mina saker och kunde andas ut och lämna gammal skit bakom mig. Fast det var tråkigt att säga hejdå till mamma och pappa. Förhoppningsvis ska jag upp till Lima igen över påsk så jag kanske får träffa dom snart igen! :) När jag landade i Göteborg ikväll så packade jag upp alla mina saker så gott det fick för stunden, handlade busskort och det nödvändigaste i matväg. Så nu klarar jag mig tills jag orkar och har tid att fixa i ordning här ordentligt. Dom jag bor hos är inte hemma så jag är här själv. Allt känns konstigt och nytt, men jag hoppas och tror verkligen att det här blir bra. Ovant att vara "storstadsbo" liksom! ;) Nu är det i alla fall full fokus på skola i tre månader till. Sen får jag se vad som händer efter det! Nu ska jag gå och borsta tänderna och försöka sova lite. Känns skumt att åka till skolan igen imorrn, men man har ju saknat sina klasskompisar så de ska bli kul!
Nattinatti!

Love K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar